Snorkelen in november/december bij Palawan |
|
Door: Marco - Gast
Datum: 02-10-2009 20:33:23 | | Ik dacht eraan om in november/december naar Palawan te gaan bij de Honda Bay, Tay Tay en El Nido bij de Bacuit Archipel. Wie weet of er in die maanden goed gesnorkeld kan worden? Als er veel golfslag is en het water troebel in die maanden, dan kan ik misschien beter in april/mei gaan. |
|
Door: robert - Gast
Datum: 04-10-2009 10:37:44 | | Marco, normaal is dat een prima periode om te gaan, ga je eind november of zo weg. Tegenwoordig kan je het moeilijk voorspellen, maar ik zou lekker dan gaan. Land is zo groot, altijd even kijken als je een trip gaat maken ergens naar toe hoe het weer daar is. |
|
Datum: 05-10-2009 08:46:05 | | Bedankt voor de tip Robert. Nu heb ik gelezen dat Mindanao buiten de typhoon gordel ligt en je daar geen last hebt van het typhoonzeisoen. Alleen is er niet echt een droge periode daar, en de koraalriffen schijnen leeggevist te zijn. En in het zuiden zijn de koraalriffen nog wel mooi maar dat is gebied van de rebellen. Ik land 22 nov in Manilla en wil vandaaruit doorvliegen naar een gebied waar het mooi is om te snorkelen en waar het weer rustig is zodat het water niet troebel wordt door de golfslag. Alle tips zijn welkom. |
|
| |
|
|
Datum: 11-10-2009 23:09:45 | | Hoe check je dan of het weer goed is op Palawan als je op het vliegveld staat in Manila? |
|
Door: robert - Gast
Datum: 12-10-2009 12:06:39 | | je kan toch even op internet kijken voordat je vertrekt, dat is niet zo moeilijk. en anders blijf je een dagje in manila, check je het in internet cafe. je kan ook naar mindoro gaan, is vanaf manila niet zo heel ver. blijf je nachtje manila, pak je de sikat bus in ermita naar batangas, gaat om 8 uur in de ochtend. ben je dan rond 1030 in batangas, meteen door met de boot naar mindoro. van daaruit kan je later weer naar boracay, palawan, wat je wil. |
|
Door: marco - Gast
Datum: 12-01-2010 22:36:14 | | Nou ben weer terug en als je het kristal heldere water wilt ervaren moet je dus niet in november december gaan want dan is de Amihan typhoon nog actief en die zorgt voor troebel water. Je hebt wel een metertje of tien zicht hoor maar volgende keer ga ik toch in april mei |
|
Door: Marielle - Gast
Datum: 26-01-2010 06:37:52 | | Als ik op internet zoek naar accomodatie in de omgeving van Palawan, kom ik alleen maar uit bij de extreem luxe en vooral dure resorts, betekend dat dat er geen goedkope alternatieven zijn in die omgeving, ik dacht zelf aan de omgeving rond Coron. Heb je nog tips? |
|